الرئيسية - خليج الجزيرة - محمد عطية يصدم جمهوره بتصريحات غير متوقعة.. ما كشفه الفنان للعلن أصاب الجمهور في صدمة

محمد عطية يصدم جمهوره بتصريحات غير متوقعة.. ما كشفه الفنان للعلن أصاب الجمهور في صدمة

الساعة 07:30 مساءً | (رغد أسعد)

تحدث الفنان محمد عطية، خلال في تصريحات تلفزيونية أنه كان صاحب شخصية سيئة جدًا في العلاقات، وإنه كان ضحية المجتمع الشرقي والذكوري، بحسب وصفه.

 

وأضاف أنا ضحية هذا المجتمع كنت شرقي وذكوري لحد 30 سنة، وكنت شخص في العلاقات سيء جدًا وبتدخل في أمور كثيرة زي أنتِ لابسة ايه بتكلمي مين ليه لابسه كده ما تنزليش مياه بالمايوه ده مش حرص واهتمام ولاغيرة ليه أنا من حقي وأنا مش من حقها.

 

وأوصح في نقطة مهمة في العلاقات مبينة على الثقة، الحاجات دي متعبة والخناقات على الفاضي والطلاق بسبب كده والأسف أنا كنت أسوأ من سي السيد، وبشفق على الستات في الشرق الأوسط والتدخل في لبسها وحياتها الجنسية.

 

 وتابع: في 4 آلاف و200 دين على وجه الأرض، مفيش ولا دين بيقول لو مؤمنة بدين تاني هتدخلي الجنة، والصح والغلط غير الحرام والحلال، وأي قانون بيجرم حاجات ممكن تكون حلال، وبيحلل حاجات ممكن تكون حرام زي في تونس منعوا تعدد الزوجات وهو حلال، في أشاره منه إلى أنه لا يدين بدين معين، لأن كل الأدديان من وجهة نظرة متشابهة، خاصة بعد أن أوضح أنه كان ضحية للمجتمع.

 

وبين أنه في مواضع بيكون فيها القتل حلال وأنا مستحيل أوافق على القتل بأي شكل من الأشكال، فالموضوع متداخل ومتشعب علشان كده نسبي والمفروض يكون المرجع بتاعنا الإنسانية.

x
هذا الموقع يستخدم ملفات تعريف الارتباطموافق